Weekendje Otavalo en bezoek uit Bakel !!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu Weekendje Otavalo en bezoek uit Bakel !!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu

Weekendje Otavalo en bezoek uit Bakel !!!

Door: Marieke

31 Mei 2007 | Ecuador, Quito

Hola como estas en Holanda? Yo estoy muy bien aqui!

De laatste keer dat ik een bericht heb getypt was de dag dat we onze bakelse gasten hebben opgehaald op het vliegveld hier in Quito. ´s Avonds zijn we samen uiteten gegaan in Quito, echt even fijn om bij te kletsen! Ben nu weer helemaal op de hoogte van alle hollandse roddels;) Vrijdag zijn ze met het reisgezelschap vertrokken naar Otavalo en wij hebben vrijdagmiddag de bus gepakt, om ze achterna te reizen. Nou dat leek makkelijker dan het was…. Na een aantal uur rijden vroegen we ons af waar Otavalo ergens was, een medewerker van de bus kwam naar ons toe en vroeg wat onze bestemming was. Wij zeiden dus, Otavalo, maar blijkbaar waren we daar al voorbij gereden. Wij zijn gewend dat de bus naar Otavalo, in Otavalo centrum stopt, maar dat is dus niet gebruikelijk. Daar zit je dan….
´s avonds in het donker in een bus met rode gordijntjes, knipperlichtjes en tussen de Ecuadoriaantjes die je vreemd aankijken. Toen maar snel uitgestapt in het dichtsbijzijnde dorpje, na telefonisch contact met de reisleidster van de tour en met behulp van een Ecuadoriaanse man, hebben we een bus kunnen vinden die nog richting Otavalo reed. Uiteindelijk bracht die man ons naar het hotel waar het reisgezelschap van de tour zou verblijven. Maar toen stonden we daar voor een gebouw wat er echt gesloten uitzag. Wij op de deur geklopt, en een oud mannetje liet ons daar binnen, en toen stonden we daar…in een vreemd dorp en hotel. Gelukkig kwam de bus met het reisgezelschap na een aantal minuten al bij het hotel aan, iedereen lachen dat wij daar stonden te wachten! We hadden super geluk, een stel uit het reisgezelschap had een kamer gekregen met 7 bedden en die hebben ons pap en mam over kunnen nemen. Ja een kamer met 7 bedden is wel erg luxe..als je er maar 1 nodig hebt! Dus wij hadden echt geluk! Wel gezellig samen in een hotelkamer, super de luxe toch! Zaterdagmorgen vroeg op gestaan om naar de dierenmarkt te gaan. Een aparte ervaring was dat. Op de markt worden koeien, varken, paarden en schapen verhandeld onder de bevolking. Echt zielig om te zien, de beesten schreeuwen en gillen hard en het gaat super lomp wanneer ze in een vrachtwagen moeten, wanneer ze verkocht zijn. Maar wel apart om een keertje zo´n markt mee te maken, zoiets zie je in Holland niet. Daarna zijn we even gaan shoppen op de markt in Otavalo, daar staat dit dorpje ook bekend om. Even flink wat souveniers ingekocht…natuurlijk weer veel te veel want alles is leuk hier. Na het shoppen zijn we gaan paardrijden in de bergen! Dat was lachen! Ons pap en mam nog nooit op een paard gereden, of erop gezeten. Maar het ging echt goed, het waren echte ´hollandse´indianen te paard;) Het was een leuke rit tussen de bergen met ontzettend mooi uitzicht. Zaterdagavond (met spierpijn van het paardrijden…) gezellig uiteten geweest samen en zondagochtend zijn ze met het reisgezelschap weer vertrokken voor het vervolg van hun tour. Emy en ik zijn zondag nog gaan shoppen en toen op tijd de bus gepakt richting Quito, want maandag begon onze werkweek weer.

Ja, nu even een stukje verantwoording over de vorderingen van het afstudeerproject;). Ik krijg soms al reacties en vragen of wij ook nog iets anders doen dan feesten en uitstapjes maken in Ecuador! Dus let nu op, hier komt het:
Afgelopen week hebben we hard gewerkt aan ons project.(jaja) We hebben ons georienteerd bij de nieuwe marktlocatie en een gesprek gehad met de directrice van de markt. Ze was erg enthousiast en we mogen in julli en augustus het zomerprogramma verzorgen met vrijwilligers van de stichting. Het is een grote groep kinderen, waarschijnlijk tussen de 75 en 100. Dus dat wordt aanpakken! Wel een opluchting dat de markt die wij uitgekozen hadden ook voldeed aan de verwachtingen en eisen wat betref veiligheid en bereikbaarheid, en dat de directrice meteen enthousiast was. Dat is altijd maar even afwachten hier. We gaan de komende periode werken aan de opbouw van het zomerprogramma en de promotie van het marktproject op de nieuwe locatie. Dus de komende weken even flink aan de slag! Ik heb er zin in! Ik houd jullie op de hoogte van onze vorderingen van het afstudeerproject!

Afgelopen maandagmiddag zijn onze bakelse touristen weer gearriveerd in Quito, na een trip van 15 dagen door Ecuador. Emy en ik hadden een programma gemaakt voor de afgelopen 2 dagen. We zijn dinsdag op bezoek geweest bij ons gastgezin in het zuiden van Quito en Monica had een typische ecuadoriaanse maaltijd voor ons gemaakt, daarna naar de spaanse lerares Hilda geweest en ´s avonds zijn we naar het appartement gegaan waar wij nu wonen. Dus ze hebben nu een beetje ervaren hoe ons leventje hier is. Woensdagochtend zijn we naar de Teleferico geweest, een kabelbaan die een berg opgaat van 4200 meter, zodat je over Quito heen kan kijken, super mooi uitzicht. Helaas was het behoorlijk bewolkt, dus op het hoogste punt zaten we helemaal in de wolken. Gisterenavond zijn we naar een dansvoorstelling geweest in een theater in Quito, de afsluiting van hun reis. Zo geweldig om te zien, live muziek en typische ecuadoriaanse dansen en klederdracht. Dat was echt heel indrukwekkend om te zien!

We hebben samen echt een super tijd gehad! De dagen waren veel te kort. Heel speciaal dat ze hebben kunnen zien hoe ons leventje hier is, omdat het toch moeilijk voor te stellen is. Ze hebben in een korte tijd veel steden bezocht in Ecuador, dus echt kunnen genieten van de omgeving hier.

Nog een nieuwtje...jullie kunnen mij voortaan inhuren voor een panfluit optreden:)!! Vorige week waren we in park Eijdio en toen kwam 2 mannen naar ons om een optreden te geven met panfluit en gitaar. Echt grappig, zit je even te relaxen in het park en dan ook nog een muziekje erbij! Waar je achteraf natuurlijk wel voor mag betalen;)…..We hebben gevraagd of die mannen zin en tijd hadden om ons les te komen geven, nu hebben we afgesproken om volgende week te beginnen met de les. Ik ga dit samen met Marieke en Desiree doen, 2 andere huisgenootjes. De panfluitleraren komen zelfs naar ons appartement en voor 3 doller hebben we priveles! Gaaf he? Ik ben heel benieuwd of ik het snel kan leren, ik heb er veel zin in! Dus jullie horen de resultaten wel als ik terugben!
Zoals belooft het adres van het appartement:
Aparicio Rivadeneira
430 y Andrade Marin
Sector la Luz, Quito
Het duurt ongeveer 10 dagen voordat de post hier in Ecuador aankomt.

Dit was mijn verhaaltje van de afgelopen 2 weken. Deze week zijn we al op de helft van ons verblijf hier in Ecuador. Vandaag over 8 weken landen wij in ons koude kikkerlandje!! We gaan hier de komende weken zeker flink genieten want we hebben nog veel in de planning!

Mucho saludos de Ecuador!

Marieke

• 31 Mei 2007 - 18:24

Juicy:

Hola hermana !

leuk om e lezen dat je met zoveel verschillende dingen bezig bent !
    Geniet nog van de laatste 8 weken en veel succes met je panfluitles :o)

Groetjes
    :) Joost

• 31 Mei 2007 - 18:27

Mark:

Nou meissie, weer boordevol alle avonturen... Maar ook zeker fijn dat het project ook kei goed gaat!! Want daar draait de reis eigenlijk om en de rest is een hele mooie belevenis die nooit iemand je af zal pakken!! Tot over 8 weekjes!!!
    Kus en een dikke knuffel

• 31 Mei 2007 - 23:11

Sunny:

he marieke
    je vergeet onze avond bij de tapasbar!!!
    maar we maken ook zoveel mee, veel teveel om op te noemen. leuk dat jullie naar het theater zijn geweest, is het een aanrader?? enne als wij jou inhuren voor panfluit te spelen kost dat dan ook 3 dollar per uur?

nog veel plezier en tot binnenkort weer verwacht ik.

kusjes sunny

• 01 Juni 2007 - 20:17

Petra Vuurboom:

Hoi Marieke,
    Joost heeft me net even je site laten zien en natuurlijk heb ik even op mijn gemak je verhaal gelezen en je foto's bekeken. Wat een ontzettend leuk project, mooie foto's en heerlijk dat je ouders even langskwamen!
    Veel succes met je project. Geniet er nog even van!
    Groetjes vanuit Enschede,
    Petra Vuurboom

• 01 Juni 2007 - 20:37

Emy :

Hola chica!
    We zitten nu al op de helft! En ik heb super veel zin om van de volgende helft weer een super tijd te maken!
    Veel liefs je reismaatje, en op dit moment ook je buurvrouw ;)

• 02 Juni 2007 - 07:19

Sandra:

Hey marieke,

Als je terugkomt kun je wel een boek gaan schrijven! Wat een avonturen zeg!!
    Zo te lezen gaat het goed met je. Erg fijn!! Wat gaat de tijd toch snel. Dat jullie al op de helft zitten had ik echt niet in de gate.
    Genieten he!! Maar dat doe je wel als ik dat zo lees. Dit is iets wat je de rest van je leven met je meedraagt.

Liefs sandra

• 04 Juni 2007 - 07:59

Yvonne:

Hey Meid!!
    Goed om weer een mooi verhaal van je te lezen. En was het afscheid moeilijk.... Bedankt voor je berichtje op de site, de dansshow was helemaal geweldig!
    Geniet van de laatste 2 mnd en alle avonturen die je nog gaat beleven!
    Liefs Yvonne

• 04 Juni 2007 - 14:37

Marlies:

he Marieke,
    leuk om je verhaal te lezen! en leuk om ons nog eens op de foto te zien in de NoBar he! want die mis ik natuurlijk wel he en niet te vergeten de magdachicks ;) Geniet er nog van daar he! doe je iedereen de groeten? Ik ben hier weer aan alles gewend..er is niks veranderd..doe mij maar Quito!
    kus marlies!

Super bedankt voor jullie lieve kaartje! de tranen rolde over mijn wangen toen ik het las net nadat ik afscheid van jullie had genomen..

• 05 Juni 2007 - 20:40

Maud:

Ha Marieke en Emy
    Echt super gaaf om al jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. leuk dat jullie hebben paardgereden en wat gedurfd zeg!!!
    Die kindjes zien er super schattig uit zeg!!
    Heel veel succes met je panfluitles!
    Geniet ervan!
    Liefs Maud

• 07 Juni 2007 - 05:54

Tante Geertje:

je ouders zijn weer terug fijn dat jullie ook samen wat hebbben gedaan in zo,n ver land de foto,s zijn weer mooi om te zien geniet er van zo lang je daar bent kunnen wij mee genieten . Groetjes uit Beers van ons allemaal

• 08 Juni 2007 - 09:39

Vanessa:

Hoi Marieke,
    Ik lees dat je het goed naar je zin hebt in Ecuador, geniet er maar van want het is een belevenis die je je leven niet meer zult vergeten. Leuk om te lezen hoe het leven daar is.
    Jammer dat je niet bij mijn vrijgezellenfeestje van Poertwa kon zijn, het was echt super leuk, we zijn ergens in Asten wezen eten en daarna op stap gegaan in Valkenswaard en ze hadden me als Maja de Bij verkleed, erg leuk allemaal, maar als je terug komt dan neem ik de foto's wel mee(met het weekendje).
    Nou heel veel plezier daar nog in Ecuador en geniet ervan!!
    Liefs Vanessa

• 10 Juni 2007 - 22:01

Martijn:

Hey Marieke

Kei leuk wat je allemaal al hebt gedaan.
    wat een reis.
    En leuk dat jullie pap en mam ok waar gekomen.Ik weet hoe belangrijk je het vond om dit te gaan doen en het gaat je goed.dat is erg fijn om te zien.Geniet zoals jullie pap altijd zegt want de tijd vliegt.Marieke nog ontzettend veel plezier en suces met dit project.ik hou het in de gaten en denk aan je.

Groetjes en liefs,
    Martijn