Back from the jungle Cuyabeno! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu Back from the jungle Cuyabeno! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu

Back from the jungle Cuyabeno!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

17 Mei 2007 | Ecuador, Quito

De jungle overleefd! Wat was dit geweldig! Donderdagnacht zijn we vertrokken met de nachtbus naar Lago Agrio, ongeveer 8 uur rijden. Dit is een dorpje dichtbij Colombia. Voordat we de bus instapten, werden we gefouilleerd. Dit is belangrijk omdat bekend is dat regelmatig nachtbussen overvallen worden hier. Wel een vreemd idee. Onderweg heb ik wat geslapen, gelukkig was het donker want ik had niet willen zien waar wij gereden hebben, soms moet je je ogen echt even dicht knijpen en niet nadenken wat er kan gebeuren. Vrijdagmorgen om half 7 kwamen we aan in Lago Agrio, toen hebben we tot ongeveer 10 uur gewacht tot de reisorganisatie ons op kwam halen. Toen zijn we vertrokken met een bus die ons door de jungle reed, na ongeveer 3 uur rijden kwamen we bij de amazonerivier. Daar lag een kano in het water voor ons en hiermee zijn we naar onze lodge gebracht. Na ongeveer 3 uur varen in de kano..met een schitterend uitzicht op de jungle kwamen we aan bij de lodge. Het kamp bestaat uit allemaal houten hutjes en een grote hut met hangmatten erin. We sliepen dus echt in de buitenlucht. We hadden wel een klamboe over ons bed tegen te muggen. Maar ik ging mijn bed opmaken.. zat er al een grote spin op mijn bed..ieieieie...en dan het vooruitzicht dat je daar nog 3 nachten slaapt! We hebben een heerlijke maaltijd gekregen en toen hebben we met de gids een nachtwandeling gemaakt. Om 19.00u is het daar al pikkedonker dus je ziet dan echt niks meer. Een zaklamp mee en toen gingen we op pad. Dikke grote harige spinnen een kikker en veel insecten gezien. Helaas geen slangen gezien want door de trillingen van onze voetstappen schieten ze meteen weg vertelde de gids. Daarna al rond 21.00uur naar bed gegaan want we het was een vermoeiende dag geweest. Zaterdagmorgen werden we om 06.00uur gewekt voor een kanotocht, om dolfijnen en apen te spotten. Echt zo gaaf, vroeg in de ochtend in de jungle. Dan hoor je geluiden van vogels, apen en het is zo rustig om je heen. Om half 8 kwamen we terug op het kamp en toen stond er een heerlijk ontbijtje klaar voor ons. Zelfs met flensjes, jaja dat is luxe he? Na het ontbijt zijn we met de kano vertrokken naar een gebied waar een community leefde. Het is moeilijk voor te stellen dat hier midden in de jungle mensen leven in een dorpje. Ze hebben minimaal contact met de buitenwereld. Wanneer ze naar de bewoonde wereld willen zijn ze afhankeljk van een boot en het duurt 3 uur voor ze aan het vaste land zijn. Meestal is het voor boodschappen of wanneer iemand ziek is voor medicijnen. Onvoorstelbaar dat op deze manier geleefd wordt. Wat een tegenstellingen zijn er op de wereld. Ik vond het erg indrukwekkend om te zien. De vrouwen maken sieraden met natuurproducten, ik heb een aantal armbandjes gekocht want vind dat een speciale herinnering. En voor hun zijn het weer inkomensten als toeristen hun producten kopen. Na dit bezoek zijn we teruggevaren naar de lodge. ´s middags hebben we nog een wandeling door de jungle gemaakts. En wormen gegeten! Zo glibberig... Ik dacht echt van te voren, die ga ik niet eten. Maar als je eenmaal in de jungle staat dan doe je dat gewoon! En ze smaakte goed hoor, een lemon smaakje! Heerlijk;) ´avonds zijn we op kaaimannentocht gegaan. Dat was best spannend.. pikkedonker in een bootje... en dan zoeken met je zaklamp naar de rode ogen van de kaaimannen.ieieie echt een eng idee dat die daar in het water zwemmen, terwijl wij in zo´n wankel bootje varen. We moesten heel stil zijn en dan goed zoeken. Omdat het water zo hoog stond hebben we weinig kaaimannen gezien, helaas. Zondagmorgen weer om 06.30uur gewekt en na een ontbijtje vertrokken met de kano naar een uitkijktoren. Op deze toren had je ontzettend mooi uitzicht over de jungle. Zo groen is het daar, echt mooi die natuur, veel verschillende boomsoorten. ´s middag hebben we vanuit de kano op piranjas gevist. Echt grappig, stonden we daar met 6 meiden, een houten hengeltje en een stukje vlees eraan. We hebben echt gelachen, dachten we dat we beet hadden, zat de haak vast in de boom..het bleef zo spannend! Daarna hebben we een wandeling gemaakt door de jungle, lekker door de modder, toen hebben we mieren geproeft. Ze smaken naar kokos, heel vreemd maar best lekker! Als je wormen hebt geproefd kan ik het niet afslaan om een mier te proeven! Ja een echte Jane probeert alles toch? Maandagmorgen hebben we nog een tocht gemaakt met de kano om apen te spotten. Echt gaaf om te zien, de apen sprongen van boom naar boom. Helaas wel moeilijk om fotos van te maken. En toen was het alweer tijd voor de terugreis... De terugreis was een lange rit. We hebben er in totaal 18 uur over gedaan. Op de terugweg in de bus, 2 controles gehad van millitairen. Dat is echt misselijk, ze omsingelen de bus en staan daar met een geweer. Dan moet je al je spullen afgeven voor controle en je paspoort laten zien. Dan merk je echt dat de macht in Ecuador op deze manier getoond wordt. Niet echt een vrolijke bedoeling. ´s Nacht om half 3 waren we pas thuis. Heerlijk in een schoon bed zonder muggen en in een warme douche. Want dat heb ik de afgelopen dagen gemist! Ik heb ruim 200 foto's gemaakt de afgelopen dagen in de jungle, ik vond het echt een onvergetelijke belevenis!

Met het afstudeerproject verloopt alles goed, we hebben ons de afgelopen weken georienteerd op het marktproject en vanaf volgende week gaan we aan de slag met een nieuw marktproject. Een grote uitdaging, ik ben heel benieuwd hoe dit gaat verlopen! Het is ontzettend dankbaar werk, ik word iedere keer vrolijk van die lachende en lieve kindjes!

Vanmorgen om 08.00uur zijn Emy en ik naar het vliegveld geweest, de KLM had vertraging maar eindelijk zijn ze in Ecuador aangekomen! Ons pap en mam! '
Ik had echt tranen in mijn ogen staan, zo geweldig en fijn om ze hier te zien, na bijna 2 maanden! Ze gaan de komende 2 weken met een reisgezelschap rondtouren en daarna nog 2 dagen met Emy en mij op pad. Op dit moment zijn ze Quito aan het bezichtigen en dadelijk gaan we samen uit eten en lekker bijkletsen. Dit weekend gaan Emy en ik naar Otavalo, naar een indianenmarkt. Ons pap en mam zijn dit weekend ook in Otavalo en de reisgids stelde al voor dat we mee mochten paardrijden. Nou dat wordt lachen! Ik zal zeker laten weten hoe het geweest is! Ik vind het echt super dat ze hier in Ecuador zijn! Ik hoop dat ze echt genieten van dit schitterende land.

Bedankt voor alle lieve mailtjes en post, super leuk om te ontvangen hier in Ecuador!

Ciao,

Marieke

  • 17 Mei 2007 - 22:48

    Joost :

    Ha zus !

    wat een gave foto's en verhaal weer :o)
    Goed om te zien en te horen dat ons pap en mam veilig zijn aangekomen in Quito !

    Groetjes en nog veel plezier !!!
    :) Joost

  • 18 Mei 2007 - 09:49

    Yvonne:

    Ha Marieke,
    Weer een beleving, echt gaaf!! Geniet van het bezoek van jullie pap en mam en heel veel succes!! Pas goed op jezelf,
    Liefs Yvonne

  • 18 Mei 2007 - 11:16

    Sandra:

    hey mariek
    weer een mooi verhaal fijn dat jullie pap en mam goed zijn aangekomen!! heel veel plezier samen!!
    liefs san

  • 18 Mei 2007 - 11:51

    Arnout En Marja:

    He marieke,

    Gaaf zeg om in zo'n junglehuisje te mogen overnachten. Had je wel een beetje kunnen slapen. Echt super mooie foto,s. doe je de groetjes aan jullie pap en mam, wens ze maar veel plezier van ons.
    doei veel liefs,
    Arnout en Marja

  • 18 Mei 2007 - 12:06

    Elke:

    heej meissie!

    wat een gaaf avontuur weer!
    ik had ook nooit gedacht dat jij wormen en mieren ging eten! je hebt je helemaal gebombardeerd tot een ware jane!
    geniet ervan met paps&mams!!

    dikke kus

  • 18 Mei 2007 - 12:35

    Hey Marieke!:

    hahaha...mieren en wormen eten...dat is echt een diploma waard! Ik vind het supergaaf om je verhalen te lezen. Zo'n jungletocht..militairen die je intimideren...schattige kindjes op de markt. Je maakt ontzettend veel dingen mee. Geniet van de tijd met jullie pap en mam!

    Groetjes Monique

  • 18 Mei 2007 - 13:51

    Marion:

    Ieieieieie.... Marieke,

    Ik zou dat verhaal van die wormen en mieren echt niet zomaar geloofd hebben als je het mij zou vertellen!! Het is dat er een foto bij staat. Echt smerig.. nouja, als ik jou moet geloven valt het ook wel weer mee.
    Wat je in de korte tijd in de jungle wel niet allemaal mee maakt!! Echt gaaf..

    Geniet van het bezoek en van de gave tijd die je daar hebt..!!

    Liefs Marion

  • 19 Mei 2007 - 11:28

    Monique:

    Ha die Marieke!

    Nooit gedacht dat jij wormen en mieren zou eten,brr, de gedachte alleen al. Leuk om al je verhalen te lezen, dit nemen ze je nooit meer af!Geniet ze samen met jullie pap en mam.

    Groetjes en tot ziens, Monique.

  • 19 Mei 2007 - 17:37

    Ineke:

    Hé Marieke,

    Een geweldig (en herkenbaar) verhaal! Heette 'mister guide' toevallig Lenny? Wat een belevenissen weer! Veel plezier in Otavalo, winkel ze daar en geniet van het paardrijden! Groetjes aan jullie pap en mam!

    groetjes,
    Ineke

  • 20 Mei 2007 - 08:21

    Geertje :

    Ik heb je verhaal weer gelezen wat maakt jij mee in zon korte tijd om jaloers op te worden geniet er van en fijn om de fotos te zien met je pa en ma leuk dat julie ook nog wat samen kunnen doen Groetjes uit Beers

  • 20 Mei 2007 - 08:25

    Tio Theo:

    jonge, jonge, wat een spannende verhalen toch, en wat je daar toch allemaal kan eten, nou gteef mij dan toch maar een lekkere bord stamp, (flauw hè), oh, marieke let een beetje op je moeder en vader want als die toch op een paard gaan,nou..........

    groetjes tio theo

  • 21 Mei 2007 - 12:04

    Pascale Smits:

    Ha die Marieke,

    Wat een leuke en spannende verhalen!
    Errug leuk om te lezen.En dan ook nog al die foto', kei leuk.Zo kunnen wij allemaal jou mooi in de gaten houden! Hahahah!
    Succes met je project en nog heel veel plezier met pap en mam.
    Tot mails maar weer!
    Hou je haaks! Doei!

  • 21 Mei 2007 - 17:45

    Mandy:

    Hey meid! Wat een gave foto's! Echt super wat je allemaal mee maakt. Heel veel plezier nog, en dat je nog veel mooie leuke dingen mag mee maken!!

    Groetjes!!

  • 22 Mei 2007 - 17:23

    Maud En Gerard:

    ha samen!
    wat een geweldige verhalen zeg!aan de foto's te zien hebben jullie het geweldig daar!
    wat stoer dat jullie pap en mam er ook zijn zeg! wat vinden ze ervan, helemaal geweldig zeker!
    Geniet ervan!!!!!
    Liefs Gerard en Maud

  • 24 Mei 2007 - 11:40

    Chantal & Eric:

    Ha Marieke.

    Wat een avontuur weer!!! Het lijkt me echt erg mooi daar, maar al die insecten en spinnen (ieieieieie).
    Wat leuk dat jullie pap en mam er nu ook zijn, kan me die tranen goed voorstellen. Heel veel plezier samen.

    veel liefs
    Chantal en Eric

  • 29 Mei 2007 - 14:33

    Lisanne:

    Hey hallo

    Fijn te lezen dat alles goed met je gaat!!! Weer heel wat beleefd!!! En de foto'S zijn prachtig, maakt het allemaal nog duidelijker. Ik wilde je nog even bedanken voor kaart!!! Ik mis je ook.
    Blijf je volgen.

    Geniet nog van alles wat je gaat beleven.

    Lisanne

  • 30 Mei 2007 - 14:57

    Marlijn De Koning:

    hee marieke!
    ik heb je verhalen gelezen, het is daar super zo te horen!
    ik ben ook volop bezig met de voorbereidingen en krijg nog meer zin als ik jou zo hoor! en geweldige foto's!
    geniet er nog van! en veel plezier nog!

    groetjes uit bakel, marlijn de koning

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 28580

Voorgaande reizen:

09 April 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: