Holalala...we hebben vakantie!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu Holalala...we hebben vakantie!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu

Holalala...we hebben vakantie!!

Door: Marieke

07 Juli 2007 | Ecuador, Quito

Een update vanuit Ecuador,

Gisteren hebben we ons afstudeerproject afgerond op de markt Santa Clara. Dus nu vakantie! Morgen vertrekken we naar Cuenca en beginnen we aan onze tour door Ecuador. Het is hier op dit moment heerlijk weer in Quito dus we hopen tijdens onze tour ook geluk te hebben!

Deze week hard gewerkt aan de themaweken, het draaiboek voor de vrijwiligers afgerond, veel geknipt en geplakt, indianentooien gemaakt, jungle maskers etc. We hebben voor de eerste 2 themaweken alle materialen voorbereid, zodat er voorbeelden zijn van de activiteiten en de vrijwilligers meteen vooruit kunnen met het programma. Gisteren hebben we de promotiedag gehad voor het zomerprogramma. Dat was echt een leuke dag! We hadden een sponge bob pak gehuurd en daarmee zijn we de markt op gegaan en hebben we geflyerd voor het zomerprogramma en de inschrijvingen. Binnen een uur zijn ruim 50 kinderen ingeschreven voor het ochtend een middagprogramma. Het maximum was 60, dus echt een goede opkomst! Zo grappig, staan die marktvrouwtjes snel in de rij om de kinderen in te schrijven, dan horen ze dat het gratis is en dan is het helemaal top! We hebben snoepjes uitgedeeld en de kindereren geschminkt, dus het was echt een feestdag voor deze kinderen. Ik heb zelf ook echt genoten, het is toch maar afwachten of er interesse is in het programma. Maar dat was er duidelijk wel. Dus een fijne afsluiting van het project!

Afgelopen week hebben we met Melanie veel inkopen gedaan voor zomerprogramma op de nieuwe markt. Dus flink geshopt in een grote speelgoedwinkel, dat blijft leuk;) Spelmateriaal voor buiten, een keukentje, voorleesboekjes, kindermuziek etc. Ook veel knutselmaterialen gekocht voor de activiteiten voor de komende weken. We zijn echt blij dat we sponsors hebben gevonden voor het afstudeerproject anders hadden wij dit zomerprogramma nooit op deze manier uit kunnen voeren. Dus nogmaals super bedankt!!!

Gisterenavond zijn we uit eten geweest en op stap, om het einde van de projectperiode te vieren. Het was echt super gezellig en het is weer gelukt om de polonaise te doen, zelfs Ecuadorianen deden mee!:) Dat is echt lachen! Loes uit Bakel samen met haar vriend Rob waren ook bij ons ´afscheidsfeestje´. Echt apart, met een dorpsgenootje op stap in Ecuador, dat maak je niet snel mee! Loes en Rob hebben hier samen 5 maanden in Zuid Amerika rondgetourd en dit was het laatste land wat ze bezochten. Vanmorgen zijn ze richting Holanda vertrokken. Echt super om de verhalen te horen over hun reis, wat is er toch veel te beleven en zien in de wereld! Dus mijn lijstje met reisplannen is weer uitgebreid;)

Donderdag zijn we bij het visumbureau geweest. In Ecuador mag je 90 dagen zonder visum verblijven. We hebben een stempel gehaald bij het migratiebureua voor 90 dagen extra, dus we zijn weer legaal in Ecuador!

Nu nog een spannend avontuur….
Vorige week zaterdag zijn we op de mountainbike van de Cotopaxi af geraced! Wow, wat was dit gaaf! De Cotopaxi is de grootste actieve vulkaan van de wereld, daar race je dan met je mountainbike vanaf. Wat wil je nog meer?;) We hadden een dagtour geboekt samen met onze huisgenootjes Marieke en Desiree. ´s morgens om 07.00uur vertrokken we met een bus. Het was ontzettend koud boven op de berg waar sneeuw lag, er stond een flinke wind. Dus voordat we onze beschermkleding aankregen, handschoenen en een warme muts gekocht. Het eerste gedeelte van de afdaling was pittig, ruim een uur alleen maar afremmen afremmen, vooral door de sterke wind hadden we weinig controle over de fiets. Het was een steile afdaling met scherpe bochten, dus even goed opletten. We hebben er veel onderuit zien gaan. Na de steile afdaling hebben we op een redelijk vlak gedeelte in een flink tempo door kunnen fietsen. We hebben ongeveer 4 uur gefiets voordat we beneden waren. We moesten ook een stuk klimmen met de fiets maar dit viel erg tegen. Door de hoogte, heb je weinig adem en dan valt het echt tegen met je conditie…. Dus de fiets in de hand en lopen maar. Het landschap daar, echt geweldig dat uitzicht vanaf je mountainbike. Dat vind ik zo apart aan Ecuador, je hoeft maar een paar uur te reizen en je bent in een andere omgeving. Jungle, vulkaangebied, strand etc. Echt een perfect land om te reizen vind ik, wij hebben in deze 3,5 maand veel kunnen zien!

Dit waren mijn avonturen van de afgelopen 2 weken. Ga dadelijk mijn backpak inpakken voor de tour. Vanavond nog even terrassen en morgenvroeg vertrekken we met de bus naar Cuenca. Daar hopen we rond 8 uur ´s avonds aan te komen en dan op zoek naar een hostal. We hebben allebei veel zin in de reis, nog meer mooie plaatsen ontdekken in Ecuador! De laatste dagen van de tour gaan we naar de kust, dus heerlijk op het strand met een cocktailtje onder de palmbomen:)Dat is vakantie he?

Voor de vakantievierders in Holanda, geniet van de vakantie en hopelijk is er snel zomerweer op komst.

Hasta pronto! ( dit betekent: Tot snel!) La chica de Holanda

• 07 Juli 2007 - 20:42

Joost:

Ha Marieke !

Fijn om te horen dat jullie alles zo goed hebben afgerond. Geniet van jullie vakantie in de laatste weken :o)

Maarten en ik vieren morgen onze verjaardag in Bakel, dat halen we nog wel in. Op 24 juli is Diana ook hier in Nederland, dat is nu zeker !

Groetjes en veel plezier
    :) Joost

• 08 Juli 2007 - 11:03

Chantal En Eric:

Hallo,

Super, dat jullie je project met succes hebben afgerond.

En dan nu eindelijk genieten van jullie verdiende vakantie!!!

Veel plezier en tot over een paar weekjes.

Liefs Chantal en Eric

• 08 Juli 2007 - 13:00

Monique:

Hey Marieke,

Wow wat een leuk idee voor een zomerprogramma. Jullie hebben de kinderen daar lekker in het zonnetje gezet. Goed gedaan dames!
    Nu lekker genieten van de vakantie. Op naar nieuwe avonturen. Heel veel plezier de laatste weken, geniet ervan en let op jezelf en je spullen!

Groetjes Monique

• 08 Juli 2007 - 16:59

Johny En Mandy:

Hey!Nu kunnen jullie echt gaan genieten van het mooie land, na de afronding van het project. Leuke foto's zeg...
    Fijne rondreis!!

Liefs Johny en Mandy

• 09 Juli 2007 - 09:59

Marion:

Hey Marieke!!

Ga maar eens lekker van je vakantie genieten. Als ik het zo allemaal lees heb je echt een super project gemaakt en is het ook super voorbereid voor de vrijwilligers!!

Geniet van je vakantie en tot snel!!

Groetjes Marion

• 09 Juli 2007 - 10:08

Yvonne:

Nu is je avontuur echt bijna voorbij... wat een geweldige tijd, maar natuurlijk ook een fijne gedachten om weer naar huis te gaan! Geniet nog van de laatste weekjes! Tot snel!
    Liefs Yvonne

• 09 Juli 2007 - 12:18

Loes En Rob:

Hey Marieke en Emy,

Was supergezellig met jullie in Quito. Samen terrassen aan de andere kant van de wereld, jullie hebben lekker voor ons gekookt en het stappen was erg leuk. Vooral dat Sponge Bob pak hebben we om moeten lachen.
    Jullie hebben goed werk gedaan in deze 3 maanden, dat hebben we wel gezien! Geniet daarom nog van de welverdiende vakantie in het prachtige Ecuador dat je straks op je duimpje kent. Hopenlijk zie je net als wij veel walvissen in Puerto Lopez, en valt het weer een beetje mee.

Tot ziens in Bakel!

Groetjes van Rob en Loes

• 09 Juli 2007 - 13:00

Ine:

Hoi Marieke
    Fantastisch wat jullie daar allemaal gedaan hebben! En nu is het project al afgerond, het lijkt alsof je nog maar pas vertrokken bent. Super wat jullie gezien en beleefd hebben. Met het spaans van jou zal het ook wel goed zitten. Fijne vakantie nog en tot ziens in Nederland!
    Heel veel groetjes
    Ine

• 09 Juli 2007 - 16:52

Anne- Marie:

Dag Marieke en Emy,

Ik wens jullie van harte proficiat met het slagen van jullie afstudeerproject. Geniet nu maar van de vakantie, die hebben jullie dik verdiend.

Tot ziens,

(tante) Anne- Marie

• 11 Juli 2007 - 08:59

Pascale Smits:

Marieke,

Proficiat met het prachtige resultaat van jullie afstudeerproject!
    Kei goed gedaan!!
    En dan nu.....genieten van een welverdiende vakantie.
    Hopelijk zie ik je gauw weer een keer,
    ( bij de c1000 in Bakel!! hahaha)
    Heel veel groetjes van,

Pascale

• 11 Juli 2007 - 19:08

Melanie:

Hola Emy en Marieke,

Zo de eerste dag op de markt santa clara zit erop! Poeh, ik ben nog steeds aan het uitpuffen. Wat een drukte met zo'n 50 kinderen. Het was echt super leuk maar ik ben half doof De kinderen zeiden allemaal heel enthousiast: Hasta manana dus morgen weer een drukke dag!
    Dan komen de vrijwilligers uit "the USA" toch nog erg goed van pas!

Geniet nog van jullie reis door Ecuador en tot eind juli weer ziens in Quito

Saludos
    Melanie

• 13 Juli 2007 - 10:52

Tante Geertje:

Geniet maar lekker van de vakantie samen daar in dat prachtige land je bent zo weer terug op hollandse bodem Groetjes uit Beers ps op joost en maarten zijn verjaardag hebben we nog kennis gemaakt met de ouders van emy Groetjes hopenlijk mooi weer Houdoe

• 15 Juli 2007 - 11:01

Rob Embregts:

Hey Marieke,

Geniet nog maar lekker van jullie laatste dagen en van het weer daarzo.
    Het is hier namelijk maar zeer matig.

Ik ben benieuwd waar jullie nog beland zijn tijdens jullie rondreisje, en of jullie walvissen goed hebben kunnen zien.

robkeembregts@hotmail.com

Doegie gr Rob.

Ps: het avondje uit in quito met ze alle was super.

• 20 Juli 2007 - 10:35

Yvonne:

Hoi Marieke,
    nu gaat het aftellen toch echt beginnen!! Hoop dat ik je weer snel zie in Bakel! geniet ervan en een hele goede reis terug,
    tot snel,
    Lief Yvonne

• 22 Juli 2007 - 10:55

René En Elly:

Hoi Marieke,

Jullie hebben iets heel moois opgezet, leuk die lachende kindersnoetjes.
    Het zal nog heel lang een goede herinnering blijven.
    We zien je weer op Schiphol, en een goede reis.

Groetjes (ook van Niko, Roel en Marleen)