Terug in Holanda! - Reisverslag uit Bakel, Nederland van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu Terug in Holanda! - Reisverslag uit Bakel, Nederland van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu

Terug in Holanda!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

31 Juli 2007 | Nederland, Bakel

Daar ben ik weer..in ons koude kikkerlandje! Woensdag in de vroege ochtend vertrokken naar het vliegveld samen met onze huisgenoten. Het afscheid viel niet mee, vooral om na zo'n lange tijd afscheid te nemen van Dees en Marieke. We hebben samen zoveel meegemaakt in Ecuador en opeens is het avontuur afgelopen. Een vreemd idee.

Op het vliegveld makkelijk door de douane gekomen..met koffers die veel te zwaar bepakt waren..ook i.v.m. drugssmokkel is het even spannend, maar we hadden ons voorraadje goed verstopt;)

Afgelopen donderdag 26 juli zijn we na een vlucht van ruim 12 uur, rond 05.00uur aangekomen op schiphol. Ik had kriebels in mijn buik, het is een vreemd gevoel om na zo'n lange tijd weer thuis te komen. Er stond een welkomstcomite klaar voor Emy en mij. Met een spandoek, bloemen en ballonnen, een grote verrassing en super om iedereen weer te zien! Maar daarna moest ik afscheid nemen van mijn reismaatje. Vreemd om na bijna 4 maanden 24 uur per dag bij elkaar te zijn geweest, weer je eigen weg te gaan. Dat zal zeker even wennen zijn. Maar we gaan zeker veel contact houden!

Thuis was het versierd en de NL vlag hing buiten! Als verrassing was er een ontbijt georganiseerd met vriendinnen en familie, echt een super thuiskomst gehad! 's Middags hebben we gezellig gebarbequed, eindelijk weer een hollandse frikandel gegeten i.p.v. rijst met kip.

Vrijdag al weer lekker op stap geweest met vriendinnen, was super leuk om iedereen weer te zien! Dan merk je wel dat je een tijdje bent weggeweest, iedereen stond mee te zingen met een liedje in de kroeg en daar stond ik dan...niet meer up to date in de NL- muziekwereld...maar dat haal ik wel weer in!:)Nog iets...Ik betaalde een drankje op het terras en kreeg 2 euro terug, maar ik dacht dat het 1 dollar was. Ik dacht,nou zeg, moet ik hier in Nederland ook alles in de gaten houden? Geven ze zomaar te weinig terug. Maar gelukkig had ik het op tijd in de gaten en heb ik geen vreemde dingen tegen de ober gezegd. Kan gebeuren...

De eerste dagen na mijn terugkomst ben ik hyperactief geweest, iedereen weer zien en allerlei leuke dingen doen, maar ik begin nu mijn jetlag te merken. Dus deze week even rustig aan. Merk wel dat ik nog erg moet wennen hier. Ik kan mijn leventje toch niet zo makkelijk oppakken als ik zelf had gedacht (en gehoopt). NL is een 24-uurs economie en alles is zo georganiseerd en gestructuurd, daar ben ik nog allergisch voor. Hier zal ik toch mijn weg in moeten vinden, dat zal tijd nodig hebben denk ik. Ik kan nu wel overal extra van genieten, gewoon lekker thuis zijn bij familie, op een terrasje zitten, fietsen en autorijden op 'rustige' wegen, mooie huizen met een tuin zonder hekwerk ervoor etc. Er zijn zoveel tegenstellingen met Ecuador. Als je in zo'n land bent geweest, besef je dat wij het hier in Nederland ontzettend luxe hebben. Nooit verkeerd om dit verschil te ervaren, lijkt me.

Ik heb nu de komende 3 weken vakantie maar moet me voorbereiden voor mijn afstudeerperiode. In de laatste 2 weken van augustus heb ik mijn papergesprek en de presentatie van het buitenland project. Hopelijk daarna mijn diploma!! Ik ga me de komende tijd oriënteren op een nieuwe studie of baan, want over ruim een maand ben ik gediplomeerd en wat ga ik daarna doen? Ik ben ook van plan om een spaanse avondcursus te volgen, wanneer ik dit gecombineerd krijg met werk of school. Ik vind Spaans een mooie taal en nu ik de basis al geleerd heb in Ecuador,lijkt het me leuk om hiermee verder te gaan.

Dit is dan mijn laatste berichtje op deze reissite! Ik heb met veel plezier deze reissite bijgehouden. Ik wil iedereen ontzettend bedanken die belangstelling heeft getoond voor/tijdens/na mijn reis. Onvoorstelbaar hoeveel mensen mij gevolgd hebben via deze site, super leuk dat enthousiasme! Dank je wel!
Ik kijk terug op een geweldige en onvergetelijke ervaring die ik zeker niet had willen missen!

La ultima vez....Mucho saludos de Bakel!

Liefs Marieke

  • 31 Juli 2007 - 19:55

    Chantal En Eric:

    Hallo Marieke,

    Ik vond het ook echt heel erg leuk om al je reiservaringen te lezen. Heb er keer op keer weer van genoten.


    Liefs Chantal

  • 01 Augustus 2007 - 17:57

    Monique Hesen.:

    Ha die Marieke.
    Fijn dat de terugreis goed is verlopen en dat je weer veilig in Nederland bent. Geniet van je reiservaringen, die nemen ze je nooit meer af!!
    Lieve groetjes en succes met je afstuderen, Monique.

  • 01 Augustus 2007 - 18:53

    Sandra:

    Ha marieke,

    Geweldig al je verhalen. Ze maken diepe indruk! Heel gaaf dat je alles zo bij hebt gehouden op een site! Ik heb je met veel plezier gevolgd. Geniet nog maar flink na, deze ervaring neemt niemand je meer af!

    Liefs sandra

  • 03 Augustus 2007 - 14:08

    Maud:

    Ha Marieke,
    Fijn dat je weer terug bent in nederland. Ik heb je via je site gevolgd, maar natuurlijk wil ik je ook weer in het echt zien en je verhalen horen!
    We bellen!!

    Liefs maud

  • 05 Augustus 2007 - 11:59

    Marij Van Ansem:

    Hallo marieke,
    Heb regelmatig jouw site bekeken en gelezen, erg interressant en ook leuk om te zien hoe jij het naar je zin hebt gehad.Misschien nog eens tot ziens.
    Groetjes Marij

  • 12 Augustus 2007 - 18:30

    Pascale Smits:

    Ha meisje,
    Blij dat je weer heelhuids terug bent met een schat aan ervaringen rijker!
    geniet nog na van alles en ik zie je wel in Bakel! Succes met je papergesprek!!
    Heel veel groetjes,

    Pascale

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bakel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 28571

Voorgaande reizen:

09 April 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: