Het is hier geweldig!!Weekendje Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu Het is hier geweldig!!Weekendje Baños - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu

Het is hier geweldig!!Weekendje Baños

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

08 Mei 2007 | Ecuador, Quito

Hola!!

Al een maand in Ecuador, wat gaat de tijd toch snel! De afgelopen week hebben we weer vanalles meegemaakt en het afstudeerproject is opgestart!

Vorige week zaterdag hadden we de verjaardag van een neefje van het gastgezin. Wat een verschil, een Ecuadoriaanse verjaardag of een Hollandse verjaardag. We kwamen rond 18.00uur op het feestje aan en we kregen een groot stuk cake en een bakje met een soort gelei erin. Ech gelachen toen we dat op gingen eten, het glibberde alle kanten uit, maar was best lekker. Binnen een uur werd de tafel helemaal vol gezet met eten, maar er werd helemaal niks gedronken. Na dat uur werd alles opgeruimd, toen was het feestje voorbij. Dat is wel een tegenstelling met Nederland. Ik vond het wel bijzonder om mee te maken. Na deze verjaardag zijn we naar het feest van ons gastbroertje geweest. Luis en Monica. Anita en Gorge Luis waren er ook,dat was kei gezellig! We hebben de hollandse polonaise op het podium gedaan, dat vonden de Ecuadorianen kei leuk en deden enthousiast mee. Dat was zo grappig! Rond 4 uur ´s nachts waren we pas thuis... Zondagmorgen hadden we beloofd om naar de kerk te gaan met onze gastouders. Dus we moesten op tijd opstaan. De mis was drukbezocht. Er was een band en er werd veel gezongen. Iedereen in de kerk klapte en zong mee. Op een gegeven moment ging iedereen elkaar kussen en omarmen, zelfs veel mensen gingen naar de pastoor. Heel bijzonder om mee te maken, we hebben natuurlijk gewoon mee geknuffeld he;) Dit kerkbezoek was zeker de moeite waard. Op deze manier ben je echt betrokken bij het dagelijks leven van de bevolking hier in Ecuador.

Dinsdag was de laatste spaanse les en hebben we afscheid genomen van het gastgezin. We hadden kadootjes gekocht voor iedereen en ze waren hier erg blij mee. Ik vond het super jammer dat we moesten gaan, na 3 weken ben je zo gewend, ik wilde nog helemaal niet weg! We kregen nog een afscheidsmaaltijd en toen was het echt tijd om te vertrekken. Dinsdagavond zijn we verhuist naar het appartement in Quito Noord en natuurlijk meteen op stap geweest! Ook om onze medebewoners een beetje te leren kennen. Erg gezellig is het samen in huis, we wonen hier nu met 4 meiden en 3 jongens, dat houden we wel een tijdje vol daar! Woensdag hebben we een gesprek gehad met Melanie, onze begeleidster vanuit de stichting Kinderen van Ecuador. Een duidelijk en fijn gesprek gehad over de inhoud van het afstudeerproject. Nu kunnen we aan de slag! Het is de bedoeling dat we een nieuw marktproject gaan opzetten, een flinke uitdaging! Donderdag ben ik met een aantal vrijwilligers naar het marktproject geweest, vooral voor observatie. Indrukwekkend om mee te maken, zo lief al die kinderen. Daar kan ik echt van genieten, een stukje extra aandacht voor die kinderen is zo belangrijk hier.
En dan krijg je echt voldoening van die lachende gezichtjes...
Ik had nog iets engs meegemaakt op mijn eerste werkdag: Toen we terugliepen naar de markt, had ik een meisje vast bij de hand omdat we langs een drukke straat liepen. Toen we bijna bij de markt aangekomen waren, pakte een vrouw opeens dat meisje vast en nam haar mee op haar arm. Ik stond echt perplex, wist niet wat me overkwam. Snel de andere vrijwilligers gehaald en samen gaan zoeken. Uiteindelijk die vrouw gevonden met dat meisje op haar arm, ze zei dat ze een vriendin van de moeder van dat meisje was. Maar dit vertrouwde wij niet, we hebben het meisje afgenomen en teruggebracht naar haar ouders op de markt. Wat was ik blij dat ze weer terecht was! Echt even flink benauwd gehad. Stel je voor...

Vrijdag zijn we samen met 2 jongens, Wouter en Lieuwe uit het appartement vertrokken naar Baños. Na een busreis van 4 uur in Baños aangekomen en een hostel gezocht. Met een heerlijke warme douche...ja dat is luxe hier! We zijn ´s avonds de activiteiten gaan bespreken die we in het weekend wilde doen. Na een heerlijk ontbijtje zaterdagmorgen zijn we vertrokken met een ´discobus´ naar de rivier waar we hebben geraft. Dit was echt onbeschrijfelijk gaaf! We zaten met 5 jongens op de boot, het was flink ruig...dus een aantal blauwe plekken nu. Maar zeker de moeite waard! De omgeving daar, tussen die bergen en watervallen, dat zou echt iedereen mee moeten maken. Zo ontzettend mooi! Op de terugweg moesten we plotseling stoppen met de bus en konden we niet meer verder. Om een onbekende reden had de politie de weg afgezet. Toen zaten we daar... We zijn uiteindelijk een stuk gaan lopen maar dat bleek echt onmogelijk te zijn in die brandende zon. Na een tijdje lopen, hebben we met een busje mee kunnen liften. Maar dat busje kon ook niet meer verder rijden op een gegeven moment. Ja daar zit je dan... midden in de bergen en zonder vervoer. We hebben een aantal uren moeten wachten voordat we verder mochten rijden. Uiteindelijk weer goed thuis gekomen na een lange rit. Ja, dat kan hier allemaal in Ecuador! Zaterdagavond uiteten geweest en op tijd naar bed want het was een vermoeiende dag geweest. Zondagochtend zijn we gaan paardrijden door de bergen. Ik vond het best even spannend op dat paard, maar het ging goed. Rustig aan begonnen, daarna in galop en draf gegaan, jaja;) De afdaling was wel heftig, erg steil en veel rotsen. Op een gegeven moment moesten we afstappen en het paard aan het touw meenemen. Maar ik ben toen flink onderuit gegaan met het paard in mijn handen, dat was even wat minder. Met mijn rug op een steen gevallen en daar heb ik nu nog last van. Ondanks de val was het een mooie rit, je bent zo dicht bij de natuur, heel bijzonder. ´s middags hebben we ff souvenirs gehopt en daarna een uur quad gereden. Lekker geraced! Daarna was het helaas alweer tijd om de bus te pakken naar Quito, rond 22.00uur waren we terug in het appartement en toen lekker naar bed na zo´n heftig weekend.

Deze week gaan we ons afstudeerproject opstarten en meedraaien op het marktproject, ik ben erg benieuwd, echt een uitdaging! Ik houd jullie op de hoogte van het verloop van het project.

Vanmiddag hebben we een jungle tour geboekt voor 4 dagen. We gaan samen met 4 nederlandse meiden van onze school. A.s. donderdagnacht vertrekken we, dan gaan we de jungle in. Op naar de apen, slangen en krokodillen! Spannend.. Ik heb er veel zin in! Ik laat jullie zeker weten hoe het geweest is, hopelijk met veel mooie foto´s.

Dit waren mijn belevenissen van de afgelopen week! Via de post of telefoon ben ik voortaan makkelijk bereikbaar in het appartement! Zal binnenkort even het adres en telefoonnummer op de site vermelden.

Heel veel groetjes vanuit Zuid- Amerika!

Hasta luego..x

  • 07 Mei 2007 - 23:03

    Joost:

    Hola Hermanito !

    super gaaf om te lzen dat je het zo naar je zin hebt...en wat een te gekke foto's !

    Op ons tourschema van After Forever stond laatst een optie in Quito voor ergens in september...dus wie weet ga ik er ook nog eens naartoe !

    Groetjes en nog veel plezier en succes !
    :) Joost

  • 08 Mei 2007 - 06:48

    Sandra:

    Hey Marieke,

    Je verveelt je niet dat is wel duidelijk. Wat een belefenissen allemaal!!! Echt super!! Voorzichtig met je rug he. Hier gaat alles goed.
    Geniet, geniet, geniet!!!
    Woensdag heb ik mijn echo misschien spreek ik je daarna snel op msn. Ik zie het wel. Anders stuur ik je wel ff een mailtje.

    Tot snel!!

    Groetjes sandra

  • 08 Mei 2007 - 06:58

    Chantal:

    Hallo Marieke.

    Je maakt daar echt van alles mee. Hopelijk gaat het goed met je rug. En wat lijkt het mij spannend om daar de jungle in te trekken. Ben nu al nieuwsgierig naar je volgende avontuur. Wat is Ecuador een mooi land, als ik zo die foto's bekijk, schitterend!

    Heel veel plezier in de jungle en succes met het project.

    Liefs Chantal en Eric

  • 08 Mei 2007 - 09:00

    Monique:

    Hey marieke,

    Wat een gave belevenissen daar zeg! Ik zou zo naar ecuador toe gaan om het ook te "ontdekken".
    Ik ben benieuwd naar je belevenissen met de kinderen. Al die schatjes...maar kijk ook uit he!

    Groetjes Monique

  • 08 Mei 2007 - 14:19

    Mark:

    Ha meissie,

    Fijn om te lezen dat het allemaal zo lekker gaat daar!! Ik hoop dat je in de jungle ook weer zulke mooie foto's maakt en dat je de jungle mag trotseren als een echte Jane!!!

    Liefs

  • 08 Mei 2007 - 17:10

    Mandy:

    Hey meid!
    Wat een belevenissen allemaal! Met al die mooie foto's er bij. En ook nog op het paard gezeten!! ;) Gelukkig gaat alles goed met je..
    Tot mails!!
    Geniet ze...
    Veel liefs Mandy

  • 08 Mei 2007 - 18:14

    Papa:

    Prachtig verhaal.Wij krijgen er steeds meer zin in.

  • 09 Mei 2007 - 06:19

    Tante Geertje:

    Geweldig wat jij daar allemaal meemaakt geniet er van ook in de jungle en de foto,s worden steeds mooier succes samen fam STRIK

  • 09 Mei 2007 - 11:30

    Wendy En Saskia:

    Ha meiden!
    We hebben eens even een kijkje genomen op jullie site en zo te horen vermaken jullie je goed daar! Echt leuke foto's!
    groetjes vanuit Zuid-Afrika

  • 09 Mei 2007 - 12:04

    Gabi:

    Hey Marieke,

    Ik geloof dat niemand meer in een berichtje hoeft te zeggen "geniet ervan" dat gaat volgens mij helemaal vanzelf als je daar bent! Ik vond de foto's echt super mooi om te zien en van het verhaal wat bij de foto's hoort krijg ik echt heel veel zin om je op te komen zoeken :P
    Ik hoop dat je nog heel veel meer van deze momenten mee zult gaan maken.

    Heel veel groetjes

    Gabi

  • 09 Mei 2007 - 13:40

    Marion:

    Wat gaaf om al je foto's te zien.. Je maakt het allemaal mee!!! Geweldig.. Ik zou wel eens vlieg willen zijn en alles met je mee spieken.
    Jungle ze!!! (Laat 's nachts maar een vuurtje branden,daar schijnen gevaarlijke dieren bang voor te zijn).

    Liefs Marion

  • 11 Mei 2007 - 04:49

    Sandra:

    Hey Marieke,
    HIer eindelijk 's een berichtje van mij, vanuit school. Jeetje wat hebben wij het op dit moment druk op school en wat ben ik toch jaloers op jou! ;-) Echt geweldig volgens mij daar en gaaf om mee te mogen maken. Je doet in ieder geval genoeg leuke dingen.
    Ik moet nog maar eventjes wachten totdat ik op wereldreis mag, 10 September.
    Misschien heb je mijn weblog ook al wel gezien, ook erg spannend al, komt steeds dichterbij...
    Nou super veel plezier daar nog, ik blijf je volgen!
    Groetjes Sandra.

  • 11 Mei 2007 - 17:48

    Yvonne:

    Ha meisje!!
    Que tal? muy bien... wat een ervaring zeg!! Klinkt echt super gaaf wat je weer mee hebt gemaakt. Fijn dat het je bevalt. Heel veel plezier nog en we denken aan jou!!
    liefs Yvonne

  • 13 Mei 2007 - 12:53

    Tiny En Nelly:

    Wij sluiten ons bij de anderen aan. Supergaaf! Een prachtige natuur, schitterende uitzichten, geweldige belevenissen om mee te mogen maken. Zeker zo'n rit op een paard, zo midden in de natuur. Okee, valletje is even wat minder maar je moet er wat voor over hebben he? Wij kunnen alleen maar zeggen: geniet ervan! En zo te lezen doe je dat ook absoluut.

    Groetjes, Tiny en Nelly.

  • 16 Mei 2007 - 13:33

    Loes:

    ola marieke,
    echt helemaal geweldig wat je allemaal mee mag maken daar! wat een ervaringen! leuk om je via deze site te kunnen volgen en de foto's zijn super!
    geniet er nog maar van!!!
    Ciao Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 28581

Voorgaande reizen:

09 April 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: