Nieuws vanuit Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu Nieuws vanuit Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu

Nieuws vanuit Ecuador!

Door: Marieke

28 April 2007 | Ecuador, Quito

Hola chicos y chicas!

Weer een verhaaltje van mij! Eindelijk een internetcafe gevonden met een goede internetverbinding, want dat valt in de wijk waar wij wonen niet mee. Het is heel normaal als de computer uitspringt of je tekst helemaal weg is. Niet altijd makkelijk dus, maar daar wen je ook wel aan;)

We hebben de afgelopen 2 weken weer veel meegemaakt hier! De tijd vliegt voorbij, dinsdag verhuizen we al naar het appartement in het noorden van Quito en beginnen we met ons afstudeerproject bij de stichting. Ben zo benieuwd hoe dit gaat verlopen! De spaanse les gaat goed maar Emy en ik tellen de uurtjes nu voortaan af. 4 uur per dag is behoorlijk intensief, vooral die werkwoorden en vervoegingen zijn zo lastig. De uitspraak valt als brabander ook niet altijd mee;) Ik denk ook dat we nog veel moeten oefenen als we dadelijk aan het werk zijn, want binnen 3 weken kunnen we zeker geen vloeiend spaans spreken. De bevolking hier praat ontzettend snel dus het is nog moeilijk om echt in gesprek te gaan. Maar we doen ons best! In het gastgezin liggen we ook vaak dubbel van het lachen, dan verstaan wij of zij iets helemaal verkeerd en dan is er dus miscommunicatie waardoor veel verwarring ontstaat. Maar met gebaren en een beetje hollands, engels en spaans komt het altijd goed!

Vorige week vrijdag zijn we voor de eerste keer op stap geweest! Met 2 ecuadoriaanse jongens zijn we naar een grote discotheek geweest, ´The Factory´. Er was een show met vuur en danseressen, zo gaaf om te zien! Dat verwacht je hier helemaal niet. Ik heb echt genoten, de hele avond salsa en reggeaton muziek. Ik dacht dat ik een beetje kon dansen...maar als je hier die chico's ziet dansen...wow! Daar kunnen wij nog veel van leren! Maar Emy en ik doen ons best om salsa te leren, veel op stap:)en dan leren we het wel. Vanavond hebben we weer de kans om te oefenen als we op stap gaan. In het gastgezin hebben we vorige week salsales gehad via een dvd op de computer. Echt zo grappig, de hele familie was in de huiskamer aan het dansen.

Zaterdag zijn we met 4 hollandse meiden die wij kennen van de SPH naar een grote cathedraal geweest. Heel indrukwekkend, we zijn naar boven geklommen en dan heb je uitzicht over Quito. s´Avonds zijn we uiteten geweest samen en een heel gezellige avond gehad. Veel gelachen over wat we hier al meegemaakt hebben. Zondag zijn we met een aantal meiden en jongens van het appartement uit het noorden naar de evenaar geweest. Hier hebben een rondleiding gekregen en informatie gekregen over het verleden van Ecuador. Interessant om te horen. We hebben verschillende proefjes gedaan op de lijn van de evenaar. Emy en ik hebben een diploma gehaald omdat we een ei op een spijker konden laten balanceren! Weer een diploma erbij:)

Deze week iedere dag spaanse les gehad en behoorlijk wat huiswerk moeten maken. Donderdag zijn we met een groep ecuadorianen naar een karaoke bar geweest, dat was zo grappig. Iedereen zit daar heel serieus te kijken naar een beeldscherm en je kunt een aanvraag doen wanneer je een liedje wilt zingen. Dat hebben wij natuurlijk ook gedaan, de backstreetboys hebben we gekozen, want al die andere liedjes waren in het spaans..nog iets te moeilijk voor ons op dit moment. Na de karaoke bar zijn we op stap gegaan en lekker gedanst. Toen we naar huis gingen werden we aangehouden door de politie, toen kregen we het even benauwd. We zaten met 7 personen in een auto gepropt, maar dat mag blijkbaar allemaal, wij dachten dit is echt helemaal fout. Maar onze chauffeur uitleggen aan de politie waar wij vandaan kwamen en toen mochten we gelukkig door rijden. Die jongens allemaal lol omdat wij in spanning zaten omdat we niet begrepen wat er was, maar uiteindelijk weer veilig thuis gekomen! De volgende ochtend was even wat minder..weinig geslapen en owww de cocktails zijn hier blijkbaar sterk;) dus de spaanse les was moeilijk te volgen...

We hebben echt leuk contact opgebouwd met het gastgezin. We hebben kaartspelletjes geleerd en nu zitten we ´s avonds regelmatig te kaarten samen. We vermaken ons goed daar! Vorige week hebben we spaghetti gemaakt in het gastgezin en gisteren pannenkoeken gebakken. Dat waarderen ze heel erg. Wij hebben er zelf ook van genoten! Even wat anders dan rijst;)

Op dit moment zijn we in het centrum van Quito waar we afscheidskadootjes gaan kopen voor het gastgezin, omdat we daar dinsdag al vertrekken. Vanavond mogen we mee naar de verjaardag van een neefje, blijkbaar een groot feest met veel familie, ben heel benieuwd hoe ze hier in Ecuador een verjaardag vieren. Daarna gaan we naar het schoolfeest van Jorge Luis, ik heb er zin in!

Morgenvroeg gaan we samen met onze gastouders Monica en Luis een kerkdienst bezoeken, ben heel benieuwd hoe dat hier gaat in Ecuador.

Dank je wel voor al die lieve reacties en mailtjes, dat is echt heel fijn als je zo ver weg bent van Holland!

Ciao....Marieke

• 28 April 2007 - 18:00

Elke:

he meissie,

wat een avonturen maak je mee! fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. kan me voorstellen dat het niet meevalt die spaanse les!
    geniet ervan meid!
    liefs elke

• 28 April 2007 - 18:07

Mama:

Hallo Marieke,
    Het klinkt nog steeds goed. Het Ecuadoriaans feest- en dansgedrag bevalt jou prima zo te lezen. Blijf genieten! Neem op een mooie manier afscheid van het gastgezin, want dat is toch wel een hele mooie Ecuadoriaanse start voor jullie geweest. Wij wensen jullie met z'n tweetjes en goede overhuizing van het zuiden naar het noorden van Quito!
    groetjes mamam

• 28 April 2007 - 18:12

Mark:

Ha meissie,
    Leuk al die avonturen.... Geniet nog maar een paar dagen van het gastgezin en dan is het op naar het appartement!!
    Veel succes met je project!!
    Kus en liefs

• 28 April 2007 - 18:38

Sandra:

Hey Marieke,

Ik moest flink lachen bij het idee dat je met zijn allen daar voor de computer staat te dansen. Je hebt in ieder geval veel plezier en dat is erg belangrijk!!
    Je maakt inderdaad heel wat mee als ik het zo lees en wat een opgave om iedere dag zolang spaans te leren.
    Als je de basis hebt geleerd dan leer je de rest wel in de praktijk. Zo werkte dat bij mij tenminste wel.
    Ik kijk uit naar je volgende berichtje!!
    Genieten he!!

Liefs sandra

• 29 April 2007 - 07:31

De Buren:

Hoi Marieke,

Wat wij zien en horen van jouw avonturen, ziet het er allemaal goed uit. Geniet er maar van en zet maar een mooi project op als afronding van je studie. Wij zijn er van overtuigd dat je nog heel lang zult nagenieten van deze periode in je leven.
    Fijn dat je nu nog een berichtje op de site hebt geplaatst, kunnen wij vanmiddag met een gerust hart beginnen aan onze vakantie.
    Groeten van Ingrun, Gunnar, Kjell, Ria en Frans!

• 29 April 2007 - 10:42

Monique:

Hey Marieke,

Je maakt elke dag weer iets leuks mee daar. Erg leuk om dan je verhalen daarover te lezen. Heb je de mensen toevallig al dropjes laten eten naast de pannekoeken?Is ook altijd grappig om te zien. Het uitgaan is ook erg gezellig zie ik aan je verhalen. Geniet ervan!

Groetjes Monique

• 29 April 2007 - 13:24

Joost:

Hola Hermana !

heel mooie verhalen allemaal :o)
    Gaaf om ook weer de foto's erbij te zien...volgens mij hebben jullie het wel naar je zin !

Op dit moment ben ikzelf ook op tour, nu in Duitsland voor de 3e show !

Groetjes en nog veel plezier !!!
    :) Joost

• 29 April 2007 - 15:00

Sandra:

hey mariek fijn dat het zo goed gaat,ook leuke foto's, geniet nog van een paar daagjes bij het gastgezin!! veel plezier
    liefs je nichtje

• 30 April 2007 - 11:14

Tante Geertje:

hoi marieke leuk weer die fotos volgens mij genieten jullie daar en veel succes straks in het appartement wat een fruit op de markt veel plezier samen doei doei fam Strik

• 30 April 2007 - 12:26

Lisanne:

Ik heb weer even al je verhalen gelezen!
    Foto's zijn ook erg mooi. Kom op meisie!!! Leuk om zo op de hoogte te blijven van al jullie belevenissen daarzo.

• 01 Mei 2007 - 08:35

Loes:

Heej marieke
    fijn dat het daar zo goed gaat allemaal!
    één troost voor de thuisblijvers: het is hier ook super weer!!!
    je komt vast terug als een salsa-ster, dan kun je t ons allemaal mooi wegleren!
    veel plezier en succes nog!

• 01 Mei 2007 - 16:41

Elly:

Hoi Marieke,

Zo te zien en te lezen gaat het met jou bijzonder goed. Het ziet er allemaal heel leuk uit. Veel succes en natuurlijk veel plezier in het noorden van Quito, ben benieuwd of daar de cocktails nog lekkerder zijn!
    Geniet met volle teugen van deze onvergetelijke reis!!!!!!!!!!!

Groetjes Elly

• 02 Mei 2007 - 12:09

Marja:

He Marieke,

Wat een avonturen allemaal zeg. Gaaf zeg het middelpunt van de evenaar. Geniet nog even bij je gastgezin en sucses met het overhuizen naar je nieuwe appartementje.
    Kijk uit naar je volgende berichtje
    Doei
    Groetjes Marja

• 02 Mei 2007 - 18:51

Anne Marie:

Dag Marieke,

Bedankt voor je mooie verhalen, je schrijft heel leuk.
    Ik wens je een fijn weekend en een goede verhuizing naar je appartement. Je zult het gastgezin wel gaan missen, denk ik!

Groetjes, ook voor Emy,

(tante) Anne-Marie

• 03 Mei 2007 - 11:42

Chantal:

hallo Marieke,

Wat leuk om al je avonturen zo te kunnen volgen. Zo te horen vermaak je jezelf prima daar in Ecuador. En dat salsa-dansen en de spaanse taal krijg jij ook zeker weten onder de knie.
    Ik verheug me op het volgende avontuur en de foto's. Echt geweldig.
    Geniet ervan!!!

Liefs Chantal en Eric

• 03 Mei 2007 - 15:47

Eef:

Ha Marieke,

Ik lees je verhalen met plezier. Gelukkig bevalt het zo goed. Wat gaat het snel. jullie zijn nu alweer verhuist en nu kan het echte werk beginnen. Heel veel succes met het afstudeerproject.
    Hier in Nederland verloopt alles nog prima maar de laaste loodjes zijn toch wel zwaar. Werk en geniet de komende tijd volop!!

X Eef

• 03 Mei 2007 - 20:30

Coby:

Hey Marieke,
    Wat leuk om al je verhalen te lezen! We kunnen het wel goed bijhouden zo. Geniet nog daar.
    Groetjes Coby

• 04 Mei 2007 - 18:15

Yvonne:

Hey Marieke!
    Leuk om weer iets te horen. Wat een verhaal weer. Zo te lezen kun je ons nog veel leren bij Poertwa... En als je straks weer terug komt spreek je vloeiend Spaans... Geniet ervan en veel succes in Quito!!
    Liefs Yvonne

• 06 Mei 2007 - 15:58

Robert:

hEEY mARIEKE!!!

Mooi dat het goed gaat daar!! Hier ook!!Leuke site!! en succes nog die maanden!!
    Groete Robert