Quito es muy bonito!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu Quito es muy bonito!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu

Quito es muy bonito!!

Door: Marieke

17 April 2007 | Ecuador, Quito

Hola amigos,

Alweer een weekje ver weg van Nederland! Wat gaat de tijd hier snel! De eerste dagen heb ik erg moeten wennen maar nu geniet ik hier echt!

De spaanse les gaat goed! Omdat we 4 uur per dag les hebben, leren we in korte tijd erg veel. We moeten ongeveer 20 minuten lopen naar het huis van de lerares. Uitzicht op de bergen en het zonnetje schijnt meestal, dus een heerlijke wandeling. Helaas kunnen we niet ongestoord van deze ochtendwandelijk genieten:) Die chico's hier laten ons niet met rust. Pssstt..chica bonita! Ja, we zullen in Nederland weer af moeten kicken van al die aandacht hier;)

Dit weekend was echt super! Zaterdag zijn we met de bus naar het noorden van quito gegaan. Op goed geluk, want hier rijden echt zoveel bussen. Voor 25 dollarcent kun je ruim 2 uur in de bus zitten van noord naar zuid Quito, makkelijk he? De bus is hier het vervoermiddel onder de bevolking.
We maken van alles mee in de bus hier! Een kindje in de bus voelde aan de haren van Emy of dat blond haar wel echt is en een man stond echt op 30 cm afstand ons zo aan te kijken alsof we van goud zijn. We lachen gewoon vriendelijk terug. Soms kijken we gewoon boos terug, om ze af te schrikken;) hihi.

Zaterdagavond zijn we met het gastgezin naar de heilige maagd van Quito en naar centro historico geweest, echt zo mooi! We hadden uitzicht over de hele stad. Zondag ben ik samen met Jorge (gastbroer) naar een heel groot winkelcentrum geweest, waar zelfs auto´s te koop zijn. Echt vreemd, zo´n tegenstelllingen hier. Arm en rijk ligt hier erg dicht bij elkaar. Een megaluxe winkelcentrum en buiten op straat zwerven volwassen en kinderen. Ik moet er echt aan wennen dat kleine kinderen op straat bedelen en ook s´avonds laat.

In het gastgezin bevalt het goed! Het zijn hele lieve mensen, ik voel me helemaal thuis! Alleen het eten is soms een beetje wennen...rijst..rijst..en rijst. Maar als je honger hebt, lust je blijkbaar toch iedere dag rijst! Gelukkig hebben we ook een supermarkt in de buurt gevonden, met chips en chocolade hmmm. Echt weer typisch hollands he?

Morgen gaan we naar een aantal meiden van de SPH die ook in Quito hun afstudeerproject doen, ze hebben zelf een appartement hier dus dat gaan wij eens bekijken! Gezellig! Aanstaande vrijdag gaan we op stap in het noorden van Quito met Jorge en een neef van hem. Ben heel benieuwd hoe het stappen hier is! Salsa dansen;)Joehoe! Zondag gaan we naar de Mitad del Mundo, de evenaar. Lijkt me wel apart om midden op de evenaar te staan. Dus weer een leuke week in de planning!

Tot het volgende bericht!

Liefs Marieke

• 17 April 2007 - 23:12

Papa:

Marieke, het is weer een mooi verhaal. Fijn dat je het zo goed maakt en dat je je daar zo lekker"thuis" voelt.

Geniet van de rijst en de kip en van alles wat je mee mag maken.

Hawdoe

• 18 April 2007 - 03:28

Mark:

Heej Marieke,
    Fijn om te lezen dat het zo lekker gaat en de foto's zijn ook kei leuk!! We zien nog steeds een mooi lachend gezichtje en dat is zeker goed!!!
    Kusje, Mark

• 18 April 2007 - 07:04

Sandra:

Hey marieke,

Fijn dat je je thuis begint te voelen! En die spaanse les, dat komt wel goed, dat hoor ik wel!
    Geniet, geniet en geniet meid!!

Heel veel groetjes sandra

• 18 April 2007 - 07:43

Marion:

Hey Marieke,
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. En op de foto kunnen we dat ook goed zien!! Klinkt erg gaaf wat je allemaal mee maakt!

Je bent vast al op de hoogte maar voor het geval dat dat niet zo is: Kim en Ard hebben een kleine meid!! Haar naam is Lois en het is een heel tevreden en ook nog mooi babytje! Moeder, vader en dochter maken het goed...

Tot je volgende bericht!!

Liefs Marion

• 18 April 2007 - 08:59

Diana:

Heey Marieke!

Ik dacht, laat ik eens kijken hoe het met marieke is! Zo te lezen heb je al weer veel meegemaakt. Echt wel super lijkt me. Niet altijd natuurlijk maarja.
    Met je spaans gaat het ook helemaal goed komen niet dan? haha, leuk zeg! Ik heb net toevallig luistertoets van Spaans gehad, pff viel me ff tegen maarja. Mijn les is bijna voorbij, ben benieuwd naar je volgende verhaal! Geniet van je tijd daar!

Liefs Diana

• 18 April 2007 - 09:54

Elke:

hey!

sjongejonge wat een mooie foto's! 't lijken wel ansichtkaarten.. ik geloof meteen dat 't helemaal top is om daar te zijn en zoveel te zien en mee te maken!

een wijze raad van de onverstandigste musketier: ENJOY, ENJOY!!!

liefs!

• 18 April 2007 - 11:47

Henny Verhees:

Goed om te lezen dat je, je al zo snel thuis voelt en geniet.

Groetjes Henny

• 18 April 2007 - 16:02

Ria M:

Wat leuk om zo geinformeerd te worden. Al ben je zo ver weg, het lijkt toch alsof je redelijk dichtbij bent. Het is ook heel bijzonder om die snoetjes van die kinderen te zien. Echte plaatjes met die donkere mooie ogen!! Zorg wel dat je van al die rijst die je mag nuttigen geen spleetogen krijgt!!!
    Geniet van alle ervaringen en ik en de rest van de familie zijn heel benieuwd naar het vervolg.

Lieve groeten van de Hagelkuisjes 42.

• 18 April 2007 - 16:12

Buurmeisje Ingrun:

Hej Marieke,
    Heb je al veel chips en chocolade gegeten ??
    Jullie foto's zijn mooi !!!

-xxx- Ingrun (mis je ! spelletjes vriendin)

• 18 April 2007 - 16:18

Mandy:

Hey meid!
    Fijn dat het daar zo naar je zin is. Het is erg leuk om je zo van een afstand je toch te kunnen volgen in al je avonturen.
    Veel succes verder nog, en geniet er maar van!

liefs..

• 18 April 2007 - 16:25

Yvonne:

Ha Marieke,
    Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Ben blij dat je het naar je zin hebt... gaat helemaal goed komen daar!!Uitkijken voor al de chicos daar... Geniet ervan!!
    Liefs Yvonne

• 19 April 2007 - 17:39

Elke:

Hoi Marieke,

Wat leuk om jouw belevenissen te lezen! Veel plezier en tot het volgende berichtje!

groetjes Elke Ugen

• 20 April 2007 - 11:16

Ineke:

Hola chica!

Cómo estás? creo estas muy bien!
    Geweldige je verhalen, mooie foto's en knappe kindjes! Succes met je spaanse les en geniet van deze mooie ervaring! én veel plezier met de salsa!

Groetjes,
    Ineke

• 21 April 2007 - 17:04

Arnout En Marja:

He Marieke,

Wat een leuke verhalen zeg, en die foto's zijn ook al zo mooi. Fijn dat de spaanse les ook goed verloopt maar vier uur op een dag is ook best wel veel. Ben benieuwd of er bij het stappen zaterdag nog knappe mannen tegenkomt...hihihi....
    Veel plezier nog.
    Kus Arnout en Marja

• 22 April 2007 - 20:02

Elly Wijnen:

Hallo marijke.
    Even lezen hoe ze het er maakt.
    de 1e indruk is wel goed, zo te lezen.
    spaans praten is wel belangrijk om contact te krijgen met de bevolking.
    geniet want de tijd gaat erg snel voorbij.
    een avond stappen zal wel euk zijn.
    groetn Elly

• 23 April 2007 - 13:58

Thomas D:

HEEJ! Marieke! Echt geweldig die verhalen! Maar je moet wel eerlijk zijn, die bussen daar kunnen toch niet tippen aan die altijd gezellige bus vanuit Bakel ;)
    Nog veel plezier daar! Geniet er maar van!
    Tot spreeks

• 24 April 2007 - 06:29

Tante Geertje:

Leuk dat jullie savonds meegenomen zijn weer eens wat anders dan opde dag leuk voor jullie maar ook voor ons de thuis blijvers we genieten mee veel plezier daar samen Groetjes fam Strik

• 24 April 2007 - 10:18

Pascale Smits:

Nou meisje, dat gaat jullie daar wel lukken.
    Kei leuk om zo met jou mee te kunnen genieten!!
    Ik hou het goed allemaal in de gaten, hahahaha.
    Wens ik jou en je maatje veel leer-plezier en geniet van alles wat je daar ziet en meemaakt!!
    Dikke vette knuffel en tot ziens in juli.
    Doeidoei!

• 24 April 2007 - 18:20

Kim D:

Hi Marieke,

Ik las dat je al op de hoogte bent van onze kleine meid!!!! Alles gaat goed, en zodra je terug bent, moet je haar maar eens snel komen bewonderen!!
    Volgens mij gaat het met jou ook prima, geniet er maar lekker van!!!

Veel liefs van een trotse moeder!!
    Kim D

• 25 April 2007 - 16:59

Gabi:

Hey Marieke,

De foto's zien er heel mooi uit. Het gastgezin lijkt heel gezellig en het centro historico lijkt me ook de moeite waard! Fijn dat er ook een Mac voor als je een keer geen zin hebt in rijst ;) Ik hoop dat je nog veel meer van dit soort foto's gaat maken.

Liefs Gabi

• 25 April 2007 - 16:59

Lisanne:

Het is fijn te lezen dat je het daar naar je zin hebt!!! Wat maak je in een korte tijd veel mee! Geniet ervan en houd ons op de hoogte. Het gaat je vast en zeker lukken, toi toi toi.

Liefs Lisanne

• 26 April 2007 - 14:15

Oma:

Hallo Marieke,
    Het verhaal en de foto's zijn heel mooi.
    Ik wens je heel veel plezier en heel veel succes met je project.
    Ik ben nu in Bakel en vanavond gaan we met z'n allen uit eten. Jammer dat je er niet bij kunt zijn. Joost belde net op om mij te feliciteren en hij kon jammer genoeg ook niet komen. Hij heeft onverwachts een optreden vanavond.
    Heel veel bedankt voor jouw Spaanse briefje en ik kon het heel goed lezen!!!!!!!!!
    groetjes van oma en tot wederzien.

• 27 April 2007 - 17:20

Maaike Mennen:

Hey Marieke,

Wat leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat. Geniet er maar lekker van. Zal regelmatig aan je denken en op je site komen kijken wat je allemaal meemaakt.

Groetjes.