Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van mariekeinzuidamerika - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

11 April 2007 | Ecuador, Quito

Hola amigos!

Como estan? Yo estoy muy bien!

Gisteren om 08.15 uur zijn we aangekomen in Quito. De vlucht is goed verlopen, beetje geslapen, gegeten, een tussenstop op Bonaire tussen de palmbomen en de tijd is omgevlogen! We zijn opgehaald door Melanie en naar het appartement van de vrijwilligers gegaan, waar wij over 3 weken gaan wonen. Daarna met de taxi naar ons gastgezin gebracht. Het is hier echt een racebaan met botsauto´s, ze toeteren continu om te laten merken dat ze eraan komen en rijden overal waar ze maar een plekje kunnen vinden! Soms is het echt even mijn ogen dicht..en hopen dat het goed gaat. Hoe verder we richting het zuiden reden, hoe meer armoede we zagen. Waar zouden wij terecht komen? Dat vond ik wel spannend. Uiteindelijk werden we bij een groot grijs gebouwencomplex afgezet waar ons gastgezin woont. Er staat een grote muur om het gebouwencomplex waar wij wonen en de ramen en zelfs deuren hebben tralies. In plaats van prikkeldraad gebruiken ze glasscherven op de rand van de muur. Dit is heel vreemd om te zien, maar blijkbaar is deze beveiliging dus echt nodig. Het gezin waar wij wonen bestaat uit 6 personen, echt super lieve mensen!We kunnen nog niet echt communiceren maar maken ons wel duidelijk met gebaren en ons woordenboekje spaans!

Gisterenmiddag zijn we naar het oude gedeelte van Quito gegaan met de bus. Als je met de bus gaat moet je er gewoon inspringen en als je gearriveerd bent, dan spring je er gewoon weer uit!Och ja daar wennen we wel aan!:) Het oude gedeelte van Quito is erg mooi. Het is niet toeristisch dus je loopt echt tussen de lokale bevolking. Een ervaring om mee te maken. Ook in de wijk waar wij wonen worden we behoorlijk aangekeken en nageroepen, blijkbaar zijn hier heel weinig buitenlanders. Maar ik vind het een ervaring om tussen de lokale bevolking te leven, als toerist zie je meestal dit dagelijkse leventje niet.

Vanmorgen hebben we onze eerste les spaans gehad en dat was echt super leuk. Het alfabet geleerd en we hebben ook al huiswerk meegekregen wat we vanavond gaan oefenen. Ik ben benieuwd hoe snel we het leren, de lerares was in ieder geval al tevreden!

Ik moet wel wennen aan het dagritme want de dagen beginnen hier al om 06.00uur in de ochtend, honden blaffen, geschreeuw, auto´s en bussen toeteren etc. Rond 19.00uur ´s avonds is het helemaal donker en stil op straat. Het wordt ook afgeraden om ´s avonds over straat te lopen. Als je weg gaat, zelfs al is het 5 minuten lopen altijd een taxi pakken. Dit is wel even wennen hoor, dus ´s avonds zitten wij voorlopig veilig op de bank;)

Zo dit was even een update! Ik houd jullie op de hoogte van al mijn belevenissen en avonturen!

Hasta luego!

Heel veel liefs Marieke

  • 11 April 2007 - 21:33

    Papa:

    Marieke, je gaat het helemaal maken. Je hebt een mooi eerste verhaaltje geschreven, ik hoop dat je dat vol kunt houden. Voor het donker naar huis en netjes oppassen. Houwdoe

  • 11 April 2007 - 22:08

    Mark:

    Ha meissie,
    Fijn om te horen dat je nu al zo veel meemaakt en dat het allemaal goed gaat... Ik volg het echt op de voet.. Veel succes nog verder en jullie komen er daar wel.
    Kus Mark

  • 12 April 2007 - 07:05

    Marion:

    Ha wereldreiziger! Gaaf wat je allemaal beschrijft.. Veel plezier samen.
    ... en wel netjes je huiswerk maken he.
    Groetjes Marion

  • 12 April 2007 - 14:58

    Elke:

    nou meissie, een mooi eerste verhaal heb je geschreven. wat spannend allemaal en wat een indrukken! geniet ervan en let goed op elkaar!!
    liefs

  • 12 April 2007 - 16:03

    Monique:

    Hey Marieke,

    Je hebt al een erg leuk verhaal geschreven en ik moest lachen, want het is allemaal zo herkenbaar! Om 6.00 wakker gemaakt worden door al die geluiden (bij mij dieren en mensen) en 's avonds al om 20.00 naar bed. Op zaterdagavond is dat pas raar, let maar op ;) haha! Je zult nog erg veel tegenkomen! Heel veel plezier en suc6!

    Groetjes Monique

  • 12 April 2007 - 16:18

    Loes:

    Hey marieke
    Geniet van je tijd daar, wordt vast een super ervaring!! blijf savonds maar lekker tussen de muurtjes en pas goed op elkaar!
    ik blijf je volgen via deze site!
    Groetjes Loes M.

  • 12 April 2007 - 19:39

    Maud:

    Ha Marieke,
    wat een geweldige foto''s! Dat komt helemaal goed daar met jullie. Ik heb me onder tussen aangemeld om op de hoogte gehouden te worden, dus kom maar op met al jullie verhalen!!!!Geniet ervan!!
    Liefs maud

  • 12 April 2007 - 19:54

    Sandra:

    Ha Marieke,

    Sorry, ik was al weer off-line voordat je reageerde. Het klinkt allemaal heel indrukwekkend wat je schrijft! Maar ik ben blij dat het goed met je gaat!
    Mijn buikje begint al aardig te groeien en de kwaaltjes beginnen nu te komen maar ik voel me verder helemaal gelukkig!
    Wie weet kunnen we straks in het portugees/spaans gaan typen want dat lijkt best wel wat op elkaar, hihi!
    Nou meissie, geniet van alles want voor je het weet is het weer voorbij. Ik hou je site in de gate en ik hou je op de hoogte van alles hier.

    Liefs sandra

  • 12 April 2007 - 20:53

    Tante Geertje:

    Leuk die fotos al leer maar goed je spaans des te meer plezier zul je daar hebbenmet emyen en zul je de mensen beter kunnen begrijpen ook de groetjes van je Oma ik was er vanmiddag nog Geniet er maar van Groetjes uit Beers

  • 13 April 2007 - 15:51

    Mandy:

    Hey meid! Wat fijn dat alles goed gaat, het zal zeker nog even wennen zijn. Echt een wereld van verschil die foto's!
    Liefs..

  • 13 April 2007 - 16:53

    Inge Van Dinther:

    Heej Marieke,
    Ook ik heb je site gevonden! Wat goed zeg dat je bent gegaan, heel knap! Heel veel succes en geniet ervan!
    Inge

  • 13 April 2007 - 17:28

    Judith:

    Hoi Marieke,

    Ik hoorde van Marja dat je een site had dus ik ben meteen even gaan kijken.

    Leuk om te lezen dat jullie nu al zoveel indrukken opgedaan hebben. Zal wel een heel avontuur worden, dat vergeet je noot meer!

    Ik ben erg benieuwd wat je allemaal mee gaat maken daar in verweggiestan en zal regelmatig even lezen hoe het je vergaat.

    Heel veel succes en vooral genieten he!!

    Groetjes Judith (uit Schaijk)

  • 13 April 2007 - 22:09

    Yvonne:

    Hey Marieke!!
    Fijn dat de alles goed is gegaan. Zal wel spannend zijn zo de eerste dagen... Even wennen aan het ritme... Heel veel succes en pas goed op jezelf.
    Liefs Yvonne

  • 15 April 2007 - 18:18

    Elke:

    hey meissie!!

    wat een leuke foto's!! ik zag ze net voor het eerst!!

    kus!

  • 15 April 2007 - 23:16

    Juicy:

    Hola hermana !

    commo estas ?
    que bonitas fotos :o)

    cuidate mucho y buena suerte !
    Adios,
    :) tu hermano Joost

  • 15 April 2007 - 23:19

    Diana:

    hola Marieke!!

    I'm glad to know you liked your first spanish lesson ! Next time I see you we'll have less trouble to comunicate hahaha...
    Best wishes and enjoy this great and new experience...
    I wanted to write something in spanish but your brother stole all my phrases :P

    besos,
    *-*

  • 16 April 2007 - 11:37

    Gabi:

    Hey Marieke,

    Zo te lezen heb je al heel wat meegemaakt tijdens je eerste weekje in Equador en al mooie foto's op deze site gezet. Ik vind het erg leuk om te kunnen zien en lezen waar je bent en wat je allemaal mee maakt. Ik hoop dat jij en Emy er ook veel plezier aan beleven. En succes met het vroege opstaan ;)

    Groetjes Gabi

  • 16 April 2007 - 16:59

    Sandra:

    hey mariek!!
    ik lees dat je al heel wat hebt meegemaakt,en je hebt er al leuke foto,s opstaan!! sucses met spaanse les!! en veel plezier!!
    liefs je nichtje

  • 16 April 2007 - 21:12

    Mama:

    Je bent pas een week weg en je hebt al zoveel indrukken opgedaan en in zo'n ander wereldje geleefd. Zo te merken bevalt het jullie daar goed. Geniet van al die avonturen. En blijf goed bij de Spaanse les!!!!
    liefs mama

  • 17 April 2007 - 11:46

    Jolanda:

    ha marieke
    we saten op de saak en inekke vertelde over je site ikke meteen kijken zo te zien maak je het daar niet verkeerd.
    kei goed dat je dit doet want je weet het voor je het weet zit je achter de gebreide box en doe je dit soort dingen niet meer zo vlug.
    de foto's zijn mooi je verhaal is mooi (jammer van de taal kundigge foutjes) maar met een kitkat in ons hand kijken we daar wel door heen .
    hebben
    jullie ook kit kat chunkie???
    wij wel dat hier zo verkrijg baar tegen een betaal baar bedrag in iedere winkel zelfs op huize padua waar het winkel jufrouwtje nog steeds haar scepter zwaait.

    en heb je al caviadellen geeten want dat is daar hoor ik hier een delicatessen.

    hee vrouwke het gaat je goed maar pas op voor darmparasietjes en straat rovers nee dat is geen familie van theo.
    als je de verschillen wil weten tussen de straat en de theo rovers dan moet je ff mailen.

    groetjes jolanda en ok van ons ineke
    en trouwens hierbij nodig ik iedereen uit op de zomermarkt 3 juni op huize padua we zullen daar een gedenk hoekje maken voor ons mariet.



  • 17 April 2007 - 18:33

    Tio Theo:

    0uerida, marieke:
    Es fantastica qué el viaje fue bien.
    Otra vez te deseo buén exito.

    Attentamente Tio Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 28578

Voorgaande reizen:

09 April 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: